Kom op tegen kanker in België
Sinds 2015 werken we voor een nieuwe klant die vecht tegen kanker: ‘Kom op tegen Kanker’ uit België. We zijn direct gestart met het belangrijkste fondsenwervende moment van het jaar: de campagne Iedereen tegen Kanker. In samenwerking met de VRT (Eén) werd heel Vlaanderen vier weken lang uitgedaagd in actie te komen. De actiemaand eindigde met een grote TV-show.
WWAV ontwikkelde de mailing die 1,8 miljoen Vlamingen in de dagen rond het programma ontvingen. Het streven was om alle publiciteit van de actieweken te verzilveren met nieuwe donateurs en extra giften. Bovendien liet de omvang van de mailing het toe om verschillende dingen te testen binnen een doelgroep. Zo werd bij het ene mailpack een postzegel gebruikt en bij het andere juist weggelaten. Op deze manier leert WWAV nog meer over het benaderen van een (potentiële) donateur. Leerpunten die we vervolgens kunnen toepassen op nieuwe mailings.
Ook is WWAV gekozen als strategisch en creatieve partner voor het DM-programma richting de achterban.