WWAV | Nieuwe principes voor Het Gehandicapte Kind!
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2Pagina 3

Nieuwe principes voor Het Gehandicapte Kind!

WWAV werd door Het Gehandicapte Kind uitgedaagd om een wervingsconcept te maken volgens de nieuwe principes waar zij mee werken. Dat betekende focus op het probleem (in dit geval de eenzaamheid van kinderen met een handicap die niet mee kunnen spelen), vertel emotionele verhalen (‘emotions sell, statistics don’t’) en verplaats je in de doelgroep (wat hebben ze nodig en waarom geven ze?). 

Dit leidde tot de kernboodschap ‘geen kind zonder vriendjes’, wat het startpunt was van onze wervingscampagne, die bestond uit een koude direct mail, een DM op de achterban, en een radiocommercial.  In alle uitingen hebben we gezorgd voor een balans tussen emotioneren en informeren. Met authentieke storytelling en in de brief een zeer persoonlijke toon van de directeur. Zowel het perspectief van het kind als het perspectief van de ouder komen nadrukkelijk terug. Bij de fotografie wilden we ervoor zorgen dat het kind in zijn kracht blijft en tegelijk compassie oproept. Tot slot hebben we ook het handelingsperspectief concreet en gevarieerd gemaakt, met meerdere betaalmogelijkheden. Benieuwd hoe we jouw fondsenwerving groot kunnen maken? Stuur dan snel een bericht naar Anne Berghuis. 



Wilt u meer weten over deze case van Het Gehandicapte Kind? Bel Anne Berghuis op 020 - 571 5871.