WWAV | Lief & Leed spel blijkt krachtige leadgenerator
Afbeelding 1
Afbeelding 1
Pagina 1Pagina 2Pagina 3

Lief & Leed spel blijkt krachtige leadgenerator

Onze klant Tear is in ontwikkelingslanden succesvol met het opzetten van spaargroepen in de strijd tegen armoede. Maar het principe vergt nogal wat uitleg richting Nederlandse donateurs. Aan WWAV de vraag om het onderwerp begrijpelijk en geefwaardiger te maken en er leads mee te werven.

We bedachten een minicampagne over spaargroepen (direct mail en social media) met als onderdeel het Lief & Leed spel. Dit spel met truth-or-dare elementen kun je gratis aanvragen en speel je met je vriendengroep, eetclub of kerkkring. Tijdens het spelen ga je je realiseren hoe waardevol het is onderdeel van een groep te zijn. Maar ook hoe kwetsbaar je bent – in Nederland, en nog veel meer in arme landen – als je niet bij een groep hoort. 

De voorraad was binnen no-time aangevraagd. Het leverde Tear veel leads op om te benaderen voor een donateurschap.



Wilt u meer weten over deze case van Tearfund? Bel Ard Lok op 020-571 5881.