Laat jongeren kennismaken met méér cultuur
Het Cultuurfonds ondersteunt educatieprojecten. Op deze manier willen zij jongeren kennis laten maken met meer cultuur. WWAV maakte een campagne om donateurs te werven voor deze projecten en het Cultuurfonds op de kaart te zetten als organisatie die cultuur - in de breedste zin - levend houdt.
In de campagne slaan we een brug tussen de wereld van jongeren en de bredere wereld van cultuur. We noemen iemand die jonge mensen kennen (bijvoorbeeld rapper Boef, of kunstenaar Banksy) en combineren dit met cultuur waar ze misschien ook kennis mee zouden kunnen maken (bijvoorbeeld Bowie, Bach of Brueghel).
We richten ons met deze campagne nadrukkelijk niet op de jongeren, maar op iets oudere cultuurliefhebbers. Waarbij we verwachten dat zij het belang van een brede culturele ontwikkeling bij jonge mensen zullen onderschrijven en ondersteunen.
De campagne, die vooral op social media is uitgerold, wordt o.a. aangejaagd door een filmpje van een straatinterview, waaruit blijkt dat jongeren inderdaad weinig weten van onze culturele historie. Daarnaast konden mensen hun culturele kennis testen door middel van een cultuurquiz. Alle leads worden opgevolgd met een aanbod op maat.
Wilt u meer weten over deze case van Prins Bernhard Cultuurfonds? Bel Marie-Claire de Waal op 020-571 5884.