Beyond fundraising
WWAV is een bureau voor marketing en communicatie voor de non-profit sector.
Hoe ziet de toekomst van fondsenwerving eruit? Wat hebben goede doelen nodig om hun dromen te realiseren? En hoe gaan we mensen daarbij betrekken? Een ding is zeker: de maatschappij verandert razendsnel en goede doelen kunnen niet achterblijven.
Voor WWAV is de toekomst al begonnen. Want wie goed kijkt, ziet de wereld van morgen in de ontwikkelingen van vandaag. Wij zien een samenleving die steeds meer wil weten, maar niet automatisch beter geïnformeerd is. Waar social media ons socialer, maar soms ook asocialer maken. En waar begrippen als ‘transparantie’ en ‘relevantie’ steeds actueler worden.
In die wereld moeten goede doelen opnieuw hun bestaansrecht bewijzen. Dat klinkt misschien bedreigend. Maar het biedt ook nieuwe mogelijkheden. Het geeft ons de kans om terug te keren naar gemeenschappelijke idealen en mensen daaraan te verbinden. Om te praten over draagvlak, in plaats van geld.
Laten we eerlijk zijn: fondsenwerving is een fantastisch vak. We bieden mensen de kans iets bijzonders te doen en daarmee de wereld een stukje mooier te maken. Maar we moeten wel met een frisse blik naar onszelf blijven kijken. Beseffen wat ons onderscheidt van anderen. En zorgen dat merk en fondsenwerving altijd op elkaar zijn afgestemd.
Elke ambitie begint met een droom
WWAV helpt non-profitorganisaties om het verschil te maken. Voor ons begint elke ambitie met een droom. Met de impact van een droom. Wij benutten de beschikbare insights en cijfers. En voegen daar innovatie en creativiteit aan toe. Juist die combinatie leidt tot opvallende en onderscheidende communicatie. Zo ziet voor ons de toekomst van fondsenwerving eruit. Dat is Beyond Fundraising.
Hoe speel ik in op de behoeften van mensen?
Goede doelen streven naar een gezonde en langdurige relatie met hun gevers. Dat vraagt om een grondige kennis van (de behoeften van) mensen. WWAV doet daarom op allerlei manieren onderzoek. Zo zijn wij initiatiefnemer van het Nederlands Donateurspanel (NDP), waarin elke drie maanden het donateursvertrouwen en het consumentenvertrouwen wordt gemeten. Daarnaast doen wij regelmatig gericht kwalitatief onderzoek voor onze klanten.
Hoe leer ik mijn donateurs kennen?
Meten is weten. Maar welke kennis van de (potentiële) achterban is werkelijk relevant? Bij WWAV streven we niet naar het verzamelen van zoveel mogelijk data. Liever richten we ons op het herkennen en interpreteren van relevante informatie. Die kennis helpt ons om de juiste beslissingen te nemen en een gefundeerde strategie te bepalen. Het brengt ons dichterbij de doelgroep. En het brengt de doelgroep dichterbij jou.
Hoe presenteer ik mijn doel op een wervende manier?
De meeste non-profitorganisaties zijn prima in staat om te vertellen wat ze doen. Maar wie zich wil onderscheiden van anderen, heeft meer nodig. Om mensen te betrekken bij je doel, moet je ook duidelijk maken waarom je iets doet. Wat je droom is en wie je daarbij wilt betrekken. Want het is juist die droom waarmee je het verschil kunt maken. WWAV helpt organisaties bij het bepalen van een onderscheidende propositie en het vertellen van een uniek verhaal. Een droomverhaal.
Hoe benut ik de voordelen van direct mail?
Direct mail is al talloze malen afgeschreven als communicatiekanaal. Toch bewijst het steeds opnieuw zijn waarde. Dat komt omdat dm zijn eigen wetten heeft. WWAV weet als geen ander wat er nodig is om maximale respons uit een dm-pack te halen. Hoe je bij de doelgroep ‘binnenkomt’ en ‘binnenblijft’. We draaien onze hand niet om voor grote oplages met verschillende varianten. Waarbij we natuurlijk zorgen dat de deadline altijd wordt gehaald.
Hoe zorg ik dat mijn campagne nieuwe donateurs oplevert?
Het succes van een communicatiecampagne hangt af van veel factoren: originele boodschap, herkenbare afzender, heldere geefvraag, passende doelgroep, juiste mediakeuze, et cetera. WWAV heeft de strategische en creatieve kwaliteiten om deze factoren optimaal op elkaar af te stemmen. Waarbij we online en offlinekanalen zorgvuldig combineren. We kunnen de volledige regie voeren en je daarmee veel werk uit handen nemen. Maar je kunt ons ook op onderdelen inzetten.
Hoe verbind ik mensen aan mijn doel?
Goede doelen hechten aan een betrouwbaar en daadkrachtig imago. Maar zo’n sterk merk is pas waardevol, als het ook concrete betrokkenheid oplevert. Als mensen begrijpen dat ze met hun bijdrage onderdeel worden van dat krachtige merk. WWAV ontwikkelt laagdrempelige en effectieve (geef)proposities, die perfect passen bij jouw organisatie en doelgroep.
Hoe betrek ik mijn achterban meer bij mijn doel?
Een loyale achterban is goud waard. Het zijn immers de mensen die geloven in jouw doel, de ‘vrienden’ waar jij op kunt rekenen. Maar hoe vaak vraag je een vriend om steun? En bovendien: niet alle mensen zijn hetzelfde, dus wat vraag je aan wie? WWAV kan je helpen een evenwichtig achterbanprogramma op te bouwen. Waarbij je door een slimme segmentatie, maximaal profiteert van de betrokkenheid van je donateurs.
Herken jij je in onze visie en ambitie?
Dan is dit een mooi moment om nader kennis te maken. Om te kijken hoe wij je kunnen helpen bij het bereiken van jouw doelen en het realiseren van je droom.
Direct een afspraak maken?
Mail naar wieb@wwav.nl of bel hem op 020 - 571 5876.